Ga naar 
Vergroting publieksbereik door culturele isntellingen
In de jaren tachtig voerde in het cultuurbeleid het aanbod denken de boventoon. Het aanbod werd onafhankelijk van publieke voorkeuren gesubsidieerd. Professionals konden zich daardoor los van de maatschappelijke vraag autonoom opstellen. Doordat de vraag geen prioriteit kreeg, kwam de nadruk te liggen op het behoud en beheer van collecties. In het artikel Vergroting publieksbereik door culturele instellingen wordt duidelijk dat het model van aanbod- en participatiebeleid in de 21e eeuw niet langer stand houdt maar dat cultureel ondernemerschap zorgt voor een flinke doorstroming in het cultureel bestel.

U bent niet ingelogd

  1. U kunt het volledige artikel downloaden als u een abonnement heeft op de IWA-base.
  2. Gebruik het inlogscherm in de linker kolom om in te loggen.
  3. Heeft u nog geen abonnement, klik hier om te abonneren.
  4. Wilt u een proefabonnement aanvragen klik hier voor meer informatie.