Ga naar 
Het vaststellen van de ROI voor informatie- en kennisdienstverlening
Het is van groot belang dat informatiemanagers de toegevoegde waarde aan kunnen tonen van informatie en kennisdienstverlening in hun organisaties. Het vaststellen van de return on investment (ROI) van deze diensten vraagt om een duidelijk begrip van de basisstructuur van intellectueel kapitaal. Door een vijfstappenaanpak wordt beschreven waaraan een ROI-actieplan moet voldoen. In de conclusies wordt naast bovenstaande ondermeer vastgesteld: A. Actieve informatiedienstverlening bevindt zich in het hart van het intellectueel kapitaal van een organisatie. B. Een ROI vaststellen maar die niet goed communiceren, staat gelijk aan geen ROI hebben. C. Onderzoeksactiviteiten van de informatiedienstverlening dragen niet alleen bij tot het vaststellen van de ROI, maar bevorderen het begrip over de dienstverlening bij de eindgebruikers.

U bent niet ingelogd

  1. U kunt het volledige artikel downloaden als u een abonnement heeft op de IWA-base.
  2. Gebruik het inlogscherm in de linker kolom om in te loggen.
  3. Heeft u nog geen abonnement, klik hier om te abonneren.
  4. Wilt u een proefabonnement aanvragen klik hier voor meer informatie.