Ga naar 
Outsourcing: afstemmen en samenwerking
Dit artikel illustreert aan de hand van een case-study van een digitaliseringsproject bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid (hierna Beeld en Geluid genoemd) een aantal elementen die belangrijk zijn bij het opzetten en uitvoeren van een digitaliseringsproject. Het artikel gaat specifiek in op een traject waarbij gekozen is voor outsourcing en kijkt vooral naar de lessons learned. In de eerste alinea’s wordt de definitie van outsourcing besproken. Vervolgens wordt de context van het project geschetst. Hierna wordt ingegaan op het opzetten en runnen van de Tender, waarna het afstemmen aan de start van het project uiteen wordt gezet. Vervolgens gaat het artikel wat dieper in op de opzet en monitoren van de kwaliteitscontroles. Tenslotte wordt de afronding van het project behandeld en worden in de conclusie een aantal tips gegeven.

U bent niet ingelogd

  1. U kunt het volledige artikel downloaden als u een abonnement heeft op de IWA-base.
  2. Gebruik het inlogscherm in de linker kolom om in te loggen.
  3. Heeft u nog geen abonnement, klik hier om te abonneren.
  4. Wilt u een proefabonnement aanvragen klik hier voor meer informatie.