Ga naar 
Personeelsdossiers
In het artikel over Personeelsdossiers zijn alle aspecten beschreven die een rol spelen bij de vorming en het beheer van personeelsdossiers. De auteur behandelt eerst het personeelsdossiers als zodanig. Wat is het, welke gegevens bevat het, welke wet- en regelgeving is van toepassing? Vervolgens beschrijft hij het beheer van personeelsdossiers. Wie heeft toegang, wie heeft recht op inzage of informatie, hoe regel je de beveiliging van de gegevens, hoe lang moet een personeelsdossier worden bewaard? Tenslotte besteedt hij aandacht aan de hybride situatie die ontstaat door de geleidelijke overgang van papieren naar digitale personeelsdossiers. Hij bespreekt daarin verschillende mogelijkheden.

U bent niet ingelogd

  1. U kunt het volledige artikel downloaden als u een abonnement heeft op de IWA-base.
  2. Gebruik het inlogscherm in de linker kolom om in te loggen.
  3. Heeft u nog geen abonnement, klik hier om te abonneren.
  4. Wilt u een proefabonnement aanvragen klik hier voor meer informatie.