|
|
Leesbevordering en literatuureducatie in Nederland: een stand van zaken |
Niels Bakker, onderzoeksmedewerker bij Stichting Lezen, gaat in zijn bijdrage
in op recente inzichten in leesbevordering en literatuureducatie. Hij bespreekt
het belang van lezen in relatie tot enkele maatschappelijke ontwikkelingen,
zoals ontlezing en groeiende laaggeletterdheid. In de gemedialiseerde
netwerkeconomie neemt het belang van een hoge geletterdheid alleen maar
toe en ook bij de complexe vaardigheden die het 21e-eeuwse onderwijs aanleert,
zoals creativiteit, kritisch denken en digitale geletterdheid, liggen lezen
en schrijven aan de basis. Aan de hand van het beleidsplan van Stichting
Lezen beschrijft hij acht succesfactoren bij leesbevordering en literatuureducatie.
Tevens bespreekt hij bevindingen en resultaten van enkele lopende projecten. |
|
|
U bent niet ingelogd - U kunt het volledige artikel downloaden als u een abonnement heeft op de IWA-base.
- Gebruik het inlogscherm in de linker kolom om in te loggen.
- Heeft u nog geen abonnement, klik hier om te abonneren.
- Wilt u een proefabonnement aanvragen klik hier voor meer informatie.
|
|